Facts
2e Stad van Nederland
Klant van het eerste uur
600.000 inwoners
10.000+ medewerkers
De gemeente Rotterdam is altijd al vooruitstrevend geweest met innovatie t.g.v. een hoge burgergerichtheid. Octopus wordt met name ingezet op de afdeling Juridische Zaken.
De vraag
Naast het zoveel mogelijk willen digitaliseren van fysieke documenten, was er ook de wens vanuit rechtspraak om alle dossiers voortaan digitaal aan te gaan leveren. De Gemeente Rotterdam werkt al ruim 20 jaar met grote tevredenheid met zaaksysteem Octopus, dat wij samen met de juridische diensten van de Gemeente Rotterdam ontwierpen.
De oplossing
Bezwaar: voor het indienen van bezwaren
Beroep: voor in beroep gaan op een besloten zaak
Hoger Beroep: voor het in hoger beroep gaan op een besloten zaak
Voorlopige voorziening: om een aanvraag te plaatsen terwijl de zaak loopt
Adviezen: voor het afhandelen van adviezen rondom juridische zaken
In het begin, 5 jaar geleden, werden er al bijna 12.000 bezwaarschriften, zo'n 2.800 beroepsprocedures en 600 adviezen digitaal afgehandeld met Octopus. Dat is ontzettend veel als je dat met andere grote gemeenten vergelijkt.
Het resultaat
Ooit begonnen als een handige en specifieke applicatie voor het afhandelen van bezwaarschriften, nu isOctopus een systeem met al meer dan 20 verschillende en actief gebruikte zaaktypes. En de mogelijkheden zijn legio. Bijna alle zaaktypes kunnen nu al in Octopus worden ingericht en afgehandeld. De losse module-structuur zorgt ervoor dat je extra componenten moeiteloos kunt toevoegen als die wens er in de toekomst zou zijn. Deze future proof efficiëntie werkt niet alleen kostenbesparend. Ook krijgt de aan de burger verleende service een enorme impuls door het gebruik van Octopus.
Kom met ons in contact!
Heb je vragen of wil je meer weten over Octopus? Of je nu een demo wilt inplannen of een specifieke vraag hebt, wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op!