logo

Inzicht en overzicht bij bezwaren op parkeersancties

Het resultaat

Facts

Samenwerking in West-Brabant

Regio Bergen op Zoom en Roosendaal

Bezwaar op parkeerboetes via webformulieren

Gekoppeld met andere systemen

logo_parkeerbeheer

Schriftelijk je bezwaar indienen voor een parkeerboete, voelt als niet meer van deze tijd. Net als de handmatige verwerking hiervan. Niet alleen verloopt het proces trager dan digitaal, ook kan de nauwkeurigheid van handmatige invoering minder gewaarborgd worden. Tijd voor een innovatieve oplossing voor Parkeerbeheer Bergen op Zoom. Hun professionaliteit en innovatiekracht heeft ertoe geleid dat zij ook taken mogen uitvoeren voor de omringende gemeenten Roosendaal, Steenbergen en Tholen. Door brede ervaring op het gebied van workflow software mag TrueLime een gebruiksvriendelijke oplossing creëren die tevens rapportages mogelijk maakt.

De vraag

Op een eenvoudige wijze overzicht en inzicht krijgen in bezwaren op parkeersancties was de behoefte die ingevuld moest gaan worden. Ook het eenvoudig indienen van bezwaren moest mogelijk gemaakt worden ter verhoging van de dienstverlening bij Parkeerbeheer.

De oplossing

Om het proces van bezwaar indienen te optimaliseren is gekozen voor de flexibele cloud-oplossing Octopus. Hiermee kun je vanaf elke gewenste locatie de benodigde informatie opvragen zoals rapportages én heb je via handige dashboards meteen inzicht in de KPI’s. Octopus is tijdens de eerste fase van het project geheel voor Parkeerbeheer BoZ ingericht en geïmplementeerd. In de tweede fase is een webformulier ontwikkeld om direct digitaal bezwaar in te dienen. Door een automatische koppeling hoeft dit niet handmatig in Octopus gezet te worden. Het formulier is beschikbaar voor de inwoners van Bergen op Zoom en Roosendaal.

We hebben met deze oplossing een grote stap kunnen zetten in efficiëntie (zo'n 25% efficiëntie winst) en hebben een veel beter overzicht over de processen. Dit is prettig in de uitvoering van het werk en prettig voor het management maar ook voor de bezwaarmaker.

Het resultaat

Voor de managers was het verschil direct merkbaar. Door een op maat ontwikkelde functionaliteit is er een helder overzicht van alle ingediende bezwaren. Statussen opvragen gebeurt in een handomdraai en de zo gewilde rapportages zijn makkelijk te creëren. De toegankelijke webformulieren en snelle verwerking ervan garanderen wel zo’n 3500 afgehandelde zaken per jaar! Het direct in een workflow opnemen van digitale bezwaren zorgt niet alleen voor een kostenbesparing voor de opdrachtgevers, omdat er veel efficiënter gewerkt wordt, maar ook de kwaliteit is merkbaar verbeterd.

Kom met ons in contact!

Heb je vragen of wil je meer weten over Octopus? Of je nu een demo wilt inplannen of een specifieke vraag hebt, wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op!